Skip to main content
 

Közreműködők

Közreműködők

Kiállítók listája:

Asztalos Zsolt / Csizik Balázs / Felső Boróka / Horváth Péter / Kapcsos Bence – panelgrau / Kicsiny Martha / Kocsi Olga / legotelep / Miklós Kelemen / T+U / MIKSHA Stúdió / Paradigma Ariadné / Studio Act / Subits-Tóth Gergő / KristofLab

Szervezők listája:

Csokonai 15 / URBANUM 

Szabó Kristóf

A művészetemben kiindulópontként használt városban egy olyan szimbolikus, ugyanakkor mindenki által érzékileg megtapasztalt fogalmat találtam meg, amely kapcsán a társadalmi problémákkal – globalizáció és hatásai, környezeti problémák, háború vagy társadalmi egyenlőtlenségek – foglalkozhatok, melyek mai társadalmunkat erősen foglalkoztatják. Ezeket a gondolataimat dolgozom ki festészeti sorozataimon keresztül, melyek az egyén identitására, a digitalizmusból és szocialmediaból adódó változásokra, történelmi hatásokra és társadalmi helyzetekre reflektálnak.

Kicsiny Martha

Kicsiny Martha, brit-magyar képzőművész, jelenleg Gentben él és dolgozik. A videóművészettől és a helyspecifikus installációkon át a 3D nyomtatott litofánokig különböző médiumokban folytatott művészeti praxisa a hatalomgyakorlással, illetve annak felelősségével és következményeivel foglalkozik. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem doktori iskolájának Multimédia-művész DLA szakos hallgatója. Médiaarcheológiai fókuszú kutatása kapcsolatokat keres predigitális és digitális médiumok között, összekapcsolva premodern mítoszokat és kortárs technológiákat.

Asztalos Zsolt

1999-ben diplomázott a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő szakán Dienes Gábor, majd Maurer Dóra osztályában. Közel száz hazai és nemzetközi, csoportos és egyéni kiállításon vett részt. 2013-ban a Velencei Képzőművészeti Biennálén a Kilőtték, de nem robbant fel című alkotásával képviselte Magyarországot. 2007–2010 között Derkovits Gyula-ösztöndíjban részesült, majd 2016-ban Munkácsy Mihály-díjjal tüntették ki. Konceptuális művész, különféle multimediális technikákat alkalmaz; installációban, videóban, fotóban, printben, readymade-ben gondolkozik. Munkái két fő témát ölelnek fel: a hétköznapi ember helyzetét a fogyasztói társadalomban és a múlthoz való viszonyt, az emlékezést vizsgálják. A történelem, múlt, emlékezés és felejtés kérdésköre köré rendeződő munkái olyan, a posztmodern gondolkodásból és szemléletmódból fakadó történelem- és múlttapasztalatról tanúskodnak, amely a történelmi narratíva viszonylagosságát hangsúlyozza.

T+U 

A Technologie und das Unheimliche (T+U) egy berlini–budapesti művészeti kollektíva. Művészeti kiállítások, tematikus kiadványok és kapcsolódó projektek formájában a T+U közvetít a művészeti kutatás, a posztdigitális nyomtatás és a para-akadémiai diskurzusok között. Érdeklődési területük rendkívül széles: az acid ufologiától, a kelet-európai paranormális jelenségeken és a hátborzongató technológiákon át egészen az ember előtti és utáni létformákig terjed.

Munkáikat többek között a Trafó Galériában, a 2021-es OFF-Biennále Budapesten, a 34. Ljubljanai Grafikai Biennálén, valamint a Július Koller Társaságnál (Pozsony) is bemutatták. Számos nemzetközi művészkönyv-vásáron is részt vettek, többek között a Friends with Books, I Never Read Basel, It’s a Book Leipzig, Miss Read Berlin és a Toronto Art Book Fair eseményein.

Studio Act (Bukarest, RO) 

A Studio Act (RO) egy progresszív építészeti közösség, amely az építészet, a tudomány és a nyilvános tér metszéspontjában működik.
Kutatással, írással és rajzi kísérletekkel vizsgálják és dokumentálják a kortárs tér- és formaalkotás folyamatait.

A Studio Act az Othernity projekt egyik résztvevője, amely a Architettura Biennale 2020 program részeként valósult meg. A kiállítás a Magyar Pavilonban került bemutatásra.

Nagy Balázs – MIKSHA

“Szerintem a terek, a házak olyanok, mint az emberek. Van amelyikkel nap mint nap találkozunk, némelyik a titkunkat őrzi, a másik otthonos és van olyan is, ami azért fontos nekünk, mert ott éreztük először szerelmesnek magunkat. A MIKSHA ezeket a kapcsolatokat ünnepli hímzett pulcsik és sapkák formájában.”

Kocsi Olga

Multiszenzoriális művész. Munkáira jellemző a kiterjedt installációk vegyes médium használattal, fotó, videó, animáció, VR veszi körül a nézőt. Fontos számára a befogadói szempont, megtervezett élményt kap a látogató projektjeiben, amelyek a különféle tudományterületek keresztmetszetében rejlenek. Műveinek főbb témái: az emberi történetek, az idő leképezése, a valóság – szimulációs, privát és köztér ütközése. Kísérletező gondolkodó: térrel anyagokkal felületekkel bátran játszó alkotó, aktívan bevonja a nézőt azzal, hogy unortodox helyzeteket teremt számukra. 2012-ben Magyar köztársasági ösztöndíjban részesül. 2013-ban rektori díjjal diplomázott a MOME Média Design szakán, majd ez évben San Franciscoba Bridge Budapest ösztöndíjjal utazik. 2017-2019 között Derkovits három alkalommal képzőművészeti ösztöndíjas. 2019-ben Future Talents közé választották a Budapest Portfolio Review-n. 2021-ben Leopold Bloom képzőművészeti díj finalistái közé kerül. 2022-ben a BME Művészeti Rezidencia ösztöndíjában részesül. 2024 elnyeri a HAB díjat. Munkái a Modem és a Fővárosi képtár gyűjteményeiben megtalálhatók. Rákospalotán és Freiburgban él és alkot.

Miklós Kelemen 

2024-ben diplomázott a Magyar Képzőművészeti Egyetem Grafikusművész – Képgrafika specializáció MA szakán, majd 2025-ben elvégezte a Képzőművész-tanár MA-t. Jelenleg a Corvin Rajziskola felnőttképzésében tanít rajzot és festészetet.
Munkáiban előtérbe kerülnek a kísérleti sokszorosító grafikai technikák,
mint például a mélynyomásos kollográfia és a papírmetszet.

Alkotásaiban különféle hatásokat ér el a papírlemezek lakkozott felületeinek manipulálásával. Kísérletei nem csupán új, izgalmas textúrák felfedezéséről szólnak, hanem az olcsó anyagok és otthon elvégezhető eljárások demokratizáló hatásáról is. Választott témái az ember által létrehozott, de elhagyott vagy hátrahagyott környezetünket vizsgálják. Munkáiban további visszatérő motívumként jelenik meg saját művészeti gyakorlata és szobrász nagyapja munkássága közötti kapcsolat, valamint a háromdimenziós és kétdimenziós formák kölcsönhatása.

Csizik Balázs

Képző és fotóművész, Budapesten él és dolgozik, az Ani Molnár Galéria képviseli. MA diplomáját vizuális kommunikáció szakon szerezte a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen, ahol jelenleg oktatóként dolgozik vizuális kommunikáció és urbanisztika területen. Munkáit nemzetközi szinten is rendszeresen kiállítják, tagja a Magyar Fotóművészek Szövetségének és a Fiatalok Fotóművészeti Stúdiójának.

Balázs művészi nyelve fotóalapú munkákon és konceptuális installációkon keresztül bontakozik ki, fókuszában az urbanisztikai és társadalmi gondolkodás áll.  Sorozataiban közös elem a nyilvános vagy privát életterek, illetve az emlékezet újragondolása. Műveit a redukció jellemzi, amely távolságot és lemondó, szemlélődő attitűdöt teremt a megjelenített urbánus környezettel kapcsolatban. Munkáiban a posztszocialista vizuális kultúra helyi jelenségeihez globális nézőpontból közelít.